Övervintra olivträd!

Har pysslat med projekt vinterförvaring åt olivträdet som stått ute på balkongen hela sommaren. Vi hade ett förra året också, men det lyckades jag ha ihjäl tyvärr, något min kära sambo pikat mig för då han lyckades få det att överleva vintern innan.
Hur som helst, tog in olivträdet igår och ställde det i badkaret för lite dusch. Idag när jag skulle flytta på det så bara rasade det blad, trädet måste ha fått sig en chock av värmen och lite vatten.
Bara hoppas det repar sig. Några tips på hur olivträdet ska skötas om för att må som bäst?

Som tur var satt det lite blad kvar på trädet iallafall. Förra året ställde jag ett olivträd i vardagsrummet, men där överlevde det som sagt inte... nu provar vi i badrummet, där fick sambon sitt träd att överleva!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman

fråga moster Monica, hon vet allt om olivträdsförvaring.Puss o kram / mamma

2011-10-20 @ 12:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback