Vecka 30

Barnet vecka 30: Barnet växer och växer. Nu börjar proportionerna likna ett nyfött barn. Hjärnan växer och veckar ihop sig mer och mer. Nu är det trångt därinne, men barnet kan fortfarande slå kullerbyttor och röra sig ganska fritt. Många mammor säger att om barnet rörde sig mycket i magen är det aktivt även utanför. Vikt 1 600 gram.


Mamma vecka 30: Nu har tre fjärdedelar gått av din graviditet, bara tio veckor kvar. Det kan vara bra att fundera lite över hur det kommer att bli när barnet kommit ut. Passa på att göra sånt som du gissar att du inte hinner sedan. Gå på bio, fika med en kompis, gå till tandläkaren eller frisören. Barnets tyngd kan göra det svårt att hålla balansen. Försök tänka på hållningen så att du inte får belastningsskador. Försök att äta allsidig och nyttig mat, det påverkar mer än du tror och du kan må mycket bättre.

Källa

 

Hallå vart tog naveln vägen? Haha jag står lite mer vriden mot väggen och då försvann den, annars står den nästan helt ut nu... schnyggt!!

 

 

Egna tankar: Som vanligt har veckan gått fort men jag har iallafall hunnit mysa med lillebror lite på kvällarna innan läggdags. Det är alltid hårt till vänster om naveln så antingen ligger han med huvudet nedåt och det är rumpan jag knuffar på eller så är det huvudet som trycker lite extra där. Jag får inte så mycket sparkar längre, det är mest kullerbyttor och hicka jag känner. Börjar känna av mina extra kilon i benen och rygg på kvällarna. Imorgon blir det besök hos barnmorskan igen!


Kommentarer
Postat av: mamsen

Gomorron

Fiin mage, hoppas allt är bra hos mvc. Hittar J ofta gamla godispaper bakom datorn ?Hmm

puss o kram

mamsen

2011-04-04 @ 07:30:19
Postat av: Tarjeiandrine

Incredible site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback