På´t igen!

Melle o Mami lediga idag och förutom lite röj och städ och plock hemma så blev det en tur till svampskogen, jag ger mig inte i första taget!

 

Efter en halvtimme skymtar något knalloranget och mycket riktigt får vi ihop ca 1 liter kantareller på samma ställe (enda stället!) och medans vi travar tillbaka mot bilen (trodde vi ja!) så springer vi på lite trattisar också... men vänta nu, var det inte åt det här hållet vägen var? Börjar irra runt, Melle börjar bli orolig och tror aldrig vi ska komma hem igen.

 

Ringer älskling och försöker låta lugn (tårarna rann) och förklarar att vi nog är vilse i storskogen, varpå han tycker jag ska prova min app "Google maps" i mobilen som visade sig funka riktigt bra då vi hittade ut ur skogen, kanske inte riktigt där vi parkerade bilen men ändå... pjuuuh! Dagens teknik alltså, nu kan ju vem som helst ta sig utanför dörren.

 

<3

 

 

Härligt lugn och glad... detta var innan vi gick vilse!

 

 

Joråsatte...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback