I´m good enough!

Har tagit sovmorgon idag och njuter av en ledig dag. Har hängt lite tvätt och torkat bort lite damm, F kommer snart hem på lunch, men mest gör jag ingenting och försöker tycka att det är okej.
Har lite svårt för att bara göra ingenting för jag har konstant en lång lista som gnager inuti mig med saker som BORDE göras innan man ens tänker tanken på att bara göra ingenting. Eller ja, framför datorn kan jag hamna i timmar och bara klicka runt på helt meningslösa saker, men jag blir så arg på mig själv när jag då inte har gjort något på listan och så växer den med några grejer till. Jag måste lära mig att ta vara på tiden på ett effektivt sätt, så att man får gjort en del men samtidigt hinner ta det lite lugnt.
Fick en
bok av min pappa senast jag var däruppe och hälsade på. Jag började läsa den, men har till och med börja gråta för den träffar mig rakt i magen (hjärtat?), lite läskigt att få ord på det man haft inom sig. För er, ja hur ska man säga, för er som känner att ni måste vara med överallt och inte kan släppa något vidare, som är livrädda att misslyckas och liknande, denna bok måste ni köpa!

"Kravet på perfektion påverkar livets alla områden: arbetet, fritiden, hemmet, relationerna till barn, släkt och vänner liksom synen på kroppen och utseendet."


Igår kväll i min ensamhet fixade jag lite Tradera auktioner, kika gärna in!

Nu lunch...

Kommentarer
Postat av: Papsen(Melvins morfar)

YES, you are!!!!!!!!!!!!!

2009-03-06 @ 14:49:01
Postat av: Smilla

Usch ja känner så väl igen det där med bordelistan och så hamnar man framför datorn och så får man så dåligt samvete. Vore ju bättre att göra lite på listan först och sen kunna sitta vid datorn och inte få dåligt smavete.

Ska kolla in dina tradera auktioner och lägga upp dom på minneslistan missa ett par byxor förra svängen, hmmmm.

Postat av: Tildes dagbok

Smilla - Ja lägg på minneslistan annars är det lätt att man glömmer bort :-)

2009-03-06 @ 16:22:25
URL: http://booble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback