Vi lever...

... tyvärr är vissa av våra veckor helt fullbokade och med alldeles för lite fritid över till att hinna med t.ex. bloggen, trist men det är bara att gilla läget.

Idag har vi båda jobbat och sen har vi varit på stämma med våran bostadsrätt förening, och herregud jag trodde jag skulle skrika rakt ut. Vi var där för att rösta om våra nya balkonger (som MÅSTE göras i ordning hur som helst pga att de är undermåliga), och om de skulle rustas i befintligt skick med rundade hörn som de ser ut nu, eller om vi skulle göra de 20 cm djupare men ta bort de rundade hörnen för SAMMA KOSTNAD. Jag tycker det bara är att tacka och ta emot till en större balkong, men innan vi röstade så var det alltså en diskussion i över en timme huruvida det skulle se ut med skolådor till balkonger på våra fina (??? de är skitfula och ser inget ut för världen) hus, estetiken förstörs ju direkt om vi sätter dit fyrkantiga balkonger som de flesta nybyggen får osv.... Jaja kanske bara jag som var trött, men såna här gånger får jag bara bekräftat mina fördomar om äldre människor, griniga, gaggiga och med en supertråkig inställning till nya bättre förändringar. (Jo röstningen slutade med att vi ska få större och med 90 graders hörn, tack!)

Mina ögon är en följetong för sig. Jag var ju hos optikern igår för återbesök eftersom hon såg två oroväckande prickar på mitt vänster öga, och igår tittade en kille på det och hittade fyra prickar. Med andra ord är det en infektion som håller på och sprider sig, eller så är det gammalt bara att hon den första missade två prickar. Så nu ska jag dit på torsdag igen och ser han en förändring så blir jag skickad akut till ögonläkare.... hum! Jag orkar inte med sånt här nu, så jag hoppas det är lugnt till på torsdag. Då är det dagen före Melvins födelsedag och vi har massor att baka och städa och fixa. Stressigt som vanligt.

Jag kommer säkert få magsår snart också. Ååh.

Kommentarer
Postat av: Ellen

usch vad jobbigt\stressigt det låter.... Inte för att jag känner er men det jag läser i bloggen så verkar ni leva ett otroligt stressat liv. Jobbar ni heltid båda två?

2009-01-28 @ 15:27:41
Postat av: Tildes dagbok

Ellen: Ja vissa veckor är extrema och andra är hur lugna som helst.... japp vi jobbar heltid båda två med både kväll, dag och morgnar.

Postat av: Lina

Hoppas att det inte är nåt allvarligt med ögonen

Kram

2009-01-28 @ 19:39:22
URL: http://filippamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback