Nyfriserad!

Då var dagens äventyr avklarade och vi hann med ovanligt mycket idag, wihoo!

Optikern var väl inte jätteförtjust i att se att jag inte varit där sedan 2005, och min syn hade klart försämrats, så det blev lite starkare. Ska även vara linsfri i helgen och komma på återbesök på måndag eftersom hon såg lite skumma prickar på ena ögat som hon ville skulle försvinna. Sedan beställde vi ett provpar så  att jag får testa med den nya styrkan, hon ville inte öka på alltför mycket på en  gång så vi skulle se om ytterligare ett par veckor om jag kände att jag  behövde starkare ändå. Vi började även prata nya glasögon, men stopp och  belägg, vi skiter tyvärr inte pengar i detta hus. Det får bli nästa investering  efter att vi fixat bilen som står på tur. 


Efter optikern passade jag på att kila runt i lite affärer och shoppa lite fint. Sedan var det dags för klippning, och jag blev supernöjd, hon var kanonduktig för att vara en s.k trainee, man blir ju lite nojjig att hon inte skulle förstå hur jag ville ha det och så, men det var inga problem. Det är så skönt att ha mjuka lena toppar att rufsa runt i igen, underbart!


När sedan F kom hem från jobbet drog han med mig och Melle upp till vindsförrådet och så började vi rensa där, fyllde ett annat förråd med bara skräp som vi ska slänga och fixade i ordning det som vi ska försöka sälja på loppis i vår. Nu är det bara källarförrådet kvar och sen organisera vad som ska stå vart och till sist, rensa i våra skåp uppe i lägenheten så att rätt grejer åker vidare till förråden där det ska vara. Det blir så rörigt när allt hamnar överallt. Men snart är det ordning på torpet!

Kommentarer
Postat av: Lina

Du blev super fin i håret.



KRAM

Postat av: Tildes dagbok

Lina - TACK SNÄLLA! <3

2009-01-23 @ 22:10:01
URL: http://booble.blogg.se/
Postat av: Camilla

Fin du blev i håret!! Alltid fräsht med en nyklippt frisyr :-)

2009-01-23 @ 22:42:19
URL: http://shoppinggalenmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte fin tycker mamsen också

Puss och kram

2009-01-23 @ 23:39:08
Postat av: Marita

Jättesnygg blev du i håret!! Måste nog försöka sno åt mig din Molo-jacka....har köpt en likadan till F i stl 104 men den var jättestor så 98 blir nog perfekt!!

2009-01-24 @ 23:20:03
URL: http://maruttan.blogg.se/
Postat av: Anna

Jättefin frissa =)

2009-01-26 @ 19:30:56
URL: http://perla08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback