Nytt vardagsrum på G


Nya soffan, svart med ekben. Från MIO.



Mattan åkte jag snabbt iväg och handlade nu på kvällen, vi ska även ha gröna kuddar i soffan. Har tänkt mig svart, vitt, plexi och gröna detaljer. Då är det lätt att "göra om" rummet när man lessnat, bara att byta färg på lite småsaker.
Soffan åt upp lite av fönstret mot balkongen så där vill jag ha en lampa som kommer upp lite, ska även hitta några fina lite högre krukor, vad tror ni om det?

Denna lampa från
Design House Stockholm kan tomten få komma med i år. Den är så läcker tycker jag, men frågan är om det är snyggt med dessa i våra två fönster om vi ska ha en Kartell Bourgie på sideboardet....
 



Vill även ha ett vitt soffbord, men det finns så mycket snyggt att välja! Har spanat in detta fina (Bild 1) från Bolia, tycker dock är det är lite för dyyyrt och då kanske det är roligare med Flower bordet från Swedese (Bild 2)?

<-- Bild 1 * Bild 2 -->





Kommentarer
Postat av: Nillalalala

Vilken snygg soffa! Jag tror att det blir jättefint med lite högre lampor och krukor i fönstret, då kommer inte någon att tänka på att soffan kanske är lite för hög. Får jag säga att bordet från bolia är snyggare, flowerbordet har förstås också sin charm, men... :-) vad ska ni ha för ett sidobord att ha Kartell Bourgie på? Mvh // Nillalalala

2008-10-31 @ 08:34:30
Postat av: Philmkarin

Hello!

Supersnygg - önskar också att vi valt en mörkgrå soffa. Tog istälet en ljusgrå och lämnade nyligen in kuddarna på kemtvätt för efter 2 år av Tyrorisering så såg soffan ut 20 år gammal :-).



Letar också vit soffbord och hade spanat in det här bordet i nån tidning en det verkar vara omöjligt at få tag på...
1003.html" rel="nofollow">http://pid.se/se/bord/soffbord/rund-nostalgi---utgaatt1003.html



2008-10-31 @ 09:29:45
Postat av: Tilde - Booble

Nillalalala - Tack så mycket, den syns ju inte så bra på bilderna men själva soffan är jag jättenöjd med! Ja det lutar nog mer åt Bolia bordet eller ev mågot annat alternativ med helt rund skiva, sambon nämnde dock att han kan tänka sig fyrkantigt, men då blir det tajt att få in ett matbord oxå.... Vi har ett sidobord fr Ikea som vi tänkte ha kvar, tror det heter Gideå eller nåt, högglansigt vitt med kromben och skjutdörrar.





Philmkarin - Skoj att du är och kikar i bloggen!! :-) Ja vi hade ju en lite ljusare grå innan så nu visste jag att jag ville ha en mörk ;-) Vilket bord menar du på hemsidan?

2008-10-31 @ 22:05:31
URL: http://booble.blogg.se/
Postat av: Camilla

Super snygg soffa!!! Vill också ha en ny

2008-11-01 @ 12:24:29
URL: http://shoppinggalenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback