Pricktest

Idag var vi återigen på Barn och ungdomsmedicin för att göra pricktest på Melvin som haft besvär med utslag runt munnen och på kroppen sen han började med riktig mat för ca 2 år sedan.
Vi har aldrig lyckats komma på någon gemensam nämnare så det verkar lite lurigt. Dagisfröknarna har ju också märkt av detta men inte heller förstått vad det är som är orsaken.
Hur som helst, doktorn pratade på och ställde en massa frågor, och jag trodde han skulle neka pricktest igen för han lät lite fundersam på om Melvin verkligen var allergisk?
Men det blev prick- och blodtest efter en timme ungefär och sedan efter ytterligare 15 min så konstaterades det att han reagerade på BJÖRK?
Alltså ingen klockren livsmedelallergi även om "
björkgruppen" innehåller lite frukter och rotfrukter. Nu ska vi i ca 3 veckor skriva matdagbok och dokumentera hans prickar och när de kommer, även dagis ska få göra samma sak och sen ska vi på återbesök och utvärdera och se vilket resultat blodprovet gav.
Doktorn menade på att även om inte pricktestet visade på allergi mer än på Björkgruppen så kunde man ändå vara allergisk mot vissa saker inom en annan grupp...

Utslag på "Björk"

Lång text, orkade ni läsa?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Stakars Melvin. Jobbigt att han ska vara allergisk. :-(

Postat av: Marita

Hopppas att ni listar ut exakt vad det är han reagerar på så ni kan få bukt med det!

2008-11-21 @ 08:20:06
URL: http://maruttan.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Lite framsteg i allafall..:) Pussa lillskrutten från oss!

Hoppas du får en sköööön ledig helg!! (gärna utan regn för min del ;))

Kramiz

2008-11-21 @ 13:40:46
Postat av: Tilde - Booble

Camilla - Mmm men det var väntat då både F & jag är det själva. Men Melvin fick inget utslag på pälsdjur iaf och det är jag såå glad över även om det kan ändras.



Marita - Vi har ju inte lyckats hittills så jag vet inte riktigt om vi kommer få ngn gemensam nämnare nu heller, men det är ju värt att testa allt som kan funka.



Charlotte - Ja nu vet vi ju att han iaf ÄR allergisk frågan är mot vad?? Ja jag ska försöka njuta av ledigheten och bara vara ledig, kanske ni vill ta en fika nån dag?

2008-11-21 @ 13:50:30
URL: http://booble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback