Onsdag 12/11

Tidigt imorse åkte min pappa mot jobb och vi tog lite sovmorgon till kl 08.30. Idag är vi lediga båda två, men absolut inte helt utan arbete ändå. Vi lämnade Melvin på dagis så att vi ska hinna med att:

* Sätta upp TV:n på väggen
* Flytta kökslampan så den hänger mer över bordet
* Till banken för rådgivning och ev lånelöfte
* Jag vill hinna med att måla åtminstone en dörrkarm
* Och en massa mer...

Och här sitter man i blött hår i morgonrock så det är nog dags att sätta fart innan F blir helt galen på mig, nu är han bara halvt, hihi!

Kommentarer
Postat av: Marita

Alltså det här säger jag inte för att vara präktig , tolka mig absolut inte så snälla , men får ni ha Melwin på dagis när ni är lediga? För här får man ju absolut inte ha barnen där när man själv är ledig, lite trist ibland tycker jag. En del saker KAN man ju bara inte göra med en 3-åring i hasorna! ,D

Postat av: C

Hm lämna barn på dagis för att pyssla hemma det är så man ska göra för att få något gjort här hemma ;-)

2008-11-12 @ 14:24:23
Postat av: Tilde - Booble

Marita - Eftersom vi båda jobbar helger och är lediga vardagar så innebär det att om Melvin varit hemma när vi är lediga så hade han gått på dagis 5 dagar i månaden och vi hade fortfarande betalat 1160 kr som vi betalar idag. Dagis har därför sagt att det är okej att vi lämnar mer i veckorna så att han kommer in i gruppen och trivs!

Idag var vi dessutom två timmar på bankmöte och det hade inte varit idé att haft Melvin med :-)



C - Ja visst får man gjort en del hemma, MEN vill poängtera att det främst är för Melvins skull som han får vara på dagis så att han ska komma in i gruppen och inte bara dyka upp 1 dag i veckan!

2008-11-12 @ 16:32:55
URL: http://booble.blogg.se/
Postat av: Marita

Åh men vad skönt! Både för er skull och för Melvins. F går ju 15 timmar/vecka nu, han får inte gå mer när jag är föräldraledig, men han skulle verkligen behöva gå mer för nu går han tis-torsdag 5 tim/dag och sen hemma i 4 dagar och då kommer han liksom ifrån det med dagis varje gång..

2008-11-12 @ 21:39:31
URL: http://maruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback