Melvins önskelista

Har knåpat ihop en liten önskelista till tomten från Melvin efter önskemål från inblandade. Det känns inte som om det kommer bli problem att hitta på julklappar iallafall. Vi brukar kika lite på nätet typ www.brio.se www.lekmer.se och det är så roligt för han pekar på varenda pryl -Den vill jag ha mamma - Titta mamma köpa sån - Melvin har inte en sån osv.



  1. Rorri racerbil - favoriten på TV just nu. Både böcker och filmerna skulle han älska & även allt annat med denna söta racerbil. (Morbror är redan skickad på tomteuppdrag att köpa den "radiostyrda" Rorri bilen i julklapp.)
  2. BRIO tågbana - lyftkranen ville han köpa med sig från leksaksaffären sist så den skulle nog gå hem. Överhuvudtaget så hade han nog uppskattat nya lite större BRIO tågbanegrejor, som lite broar och stationer osv.
  3. Fem myror... - Melvin är jätteintressad av bokstäver, färger och siffror just nu så vi fick tips från dagis att dessa brukar vara superpopulära att ha hemma då. Finns 3 st filmer på t.ex. cdon.com
  4. Bilar och släp - Frågar man Melvin själv vad han önskar så svarar han direkt "Massa bilar och släp som blinkar"
  5. BRIO tågbana - "Balansen" hade han nog gillat att köra runt med...
  6. SMÅFOLK tröjor - Tröjförrådet skulle behöva förnyas, dessa fina är från Småfolk och finns hos Ajabajakids
  7. STIGA SNOWRACER - Nu får vi bara hoppas det blir snö så att man kan få användning av en snowracer. Finns hos lekmer.se
  8. TOKBOKEN - Här skriver man upp alla finurligheter, tokigheter och annat skoj som hoppar ut ur Melvins mun, det finns en stor risk att man glömmer bort det annars. Finns hos Bluebox.
  9. DUPLO - Byggarbetsplats, Melvin har mest lösa delar så jag tror han hade gillat lite mera bilar och så att bygga och leka med
  10. LITEN BLIR STOR - I denna fiffiga bok skriver man upp en massa skojigt som är kul att komma ihåg, en sida för varje födelsedag fram till 18 års dagen (HUUUA ska han bli så stoooor??) Finns hos Bluebox.
  11. BRIO SMARTTRACK - Melvin har en massa Smarttrack skenor i sin BRIO samling så det hade varit skojigt med ett sådant tåg så man kunde använda skenorna.
  12. & 13. DUPLO - Melvin har länge önskat sig en sopbil (ej nödvändigt med just Duplo sopbil) och brandbilen tror jag han hade gillat


Detta var bara ett litet urplock och bara för att det är en bild på en viss Duplo bil så behöver inte tomten komma med just den, listan är bara lite idéer om vad han kan tänkas vilja ha. Melvin är inte så kräsen och blir glad för vad som helst, och som sagt, frågar man honom så är det mest bilar och lastbilar och släp, pluspoäng om de har lampor som blinkar och lite ljud.
Så "Morror" kupongen kom idag (TACK!) och här är då den första önskelistan från oss, blev du något klokare?
Sen har jag inte riktigt koll på vad farmor och farfar har tänkt köpa eller vad jag sagt till de så vi kanske kan höras innan du börjar julklappsshoppingen!

Kommentarer
Postat av: Marita

Har en helt ny Rorri-film i obruten förpackning som du kan få köpa om du vill.=) ( Fick dubbelt..)

Postat av: Tilde - Booble

Marita - Gärna!!! Pris?? Vilken är det??

2008-11-27 @ 11:46:34
URL: http://booble.blogg.se/
Postat av: Marita

Den heter "Rorris första dag". Kommer inte ihåg vad den kostade men vi kan väl säga 100:- så bjuder jag på frakten. Låter det ok?

2008-11-27 @ 12:13:56
URL: http://maruttan.blogg.se/
Postat av: Tilde - Booble

Marita - Det blir kanon!! Jag för över pengar ikväll, för visst har jag ditt kontonr? För säkerthetsskull så skicka det ändå till min inbox på Fl eller Bilddagboken så skriver jag min adress där sen!

2008-11-27 @ 17:20:48
URL: http://booble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback